fredag den 10. september 2010

Unge skal da ikke spise dårligt!

Læste på DR om, at unge spiser ALT for dårligt - og det er da ærgerligt. Én ting er, at meget af fast-food'en er usund, noget andet, at de da må gå glip af en masse dejlig mad!

En kommentar til indlægget fra et ungt menneske er, at det er svært prismæssigt at konkurrere med 3 frosne pizzaer til 20 kr. - Det kan jeg godt se, men det er da trist, hvis der slet ikke tænkes kvalitet.

Jeg blev MEGET gladere for at læse et interview med Jørgen Leth om det nydende menneske - i relation til mad! - Det var enkelhed og gode råvarer, kan gik ind for. DET ka' vi li!

P.S.
Nu er jeg så heldig selv at være begavet med børn, der godt kan lide god mad - se endelig min datters nye fine blog Mumsfilibaba

1 kommentar:

  1. Som datter af en madelsker, kommer man nok automatisk til at elske mad lige så højt... jeg gjorde i hvert fald! Forstår virkelig heller ikke argumentet om penge - i hvert fald ikke i et land som DK, hvor vi er så velsignede at kunne prioritere, hvad vi putter i munden. Tror dog, at der er noget under opsejling... tror ikke, at fastfood-bølgen varer ved. Jeg tror, at slow food også er på vej ind i bredere kredse... også de unges! Jeg vælger at være optimist!

    SvarSlet