fredag den 17. september 2010

Artiskokker - men de franske svp.!

Jeg var på torvet og blev selvfølgelig helt benovet (det ord ser underligt ud på tryk! - men jeg blev det) over, at der var DANSKE artiskokker.

De blev kogt med citron som vanligt og serveret med - ikke alt for koldt - smør. MEN jeg må tilstå, at man nok skal have opfostret grønsagerne selv, for rigtigt at holde af dem! Honest! - jeg vil hellere have de franske, som er langt mere "kødfulde" i bladene!

Vinvalget: Søren Frank foreslår Riesling - og jeg tilslutter mig. Drak en Alsace 1. Cru Osterberg fra Domaine Agapé - og det var rigtig godt. Osterberg har en skøn fylde, som passer godt til smør og artiskokker! Altså en vin med BÅDE lidt krydret fylde OG god syre. - Og INGEN fad!

1 kommentar:

  1. Mmmhmmmm, ville gerne sætte tænderne i adskillige små artiskokblade og drikke Riesling 1. Cru dertil! Overvej forøvrigt lige din overskrift en gang til... det kan godt være, at det var mig, der var en blank teenager, da jeg tog til Paris efter gymnasiet; men det tog mig PÆNT længe, at gennemskue, hvad SVP betød, når kokkene skrev det på den restaurant, hvor jeg arbejdede... Altså, bare i tilfælde af, at man skal kunne forstå din overskift!
    Anyways, god weekend muts. Stort kys fra Istanbul.

    SvarSlet