onsdag den 1. september 2010

Sol & Sandaler - UDSÆT efteråret!

Jeg hørte i radioen i morges, at NU er det officielt efterår! - Men jeg nyder nu at have min egen - om ikke dagsorden - så årsorden!

Og MIT efterår begynder altså først til efterårsjævndøgn - i år 23. september. Jeg kan godt se, at det er praktisk med måneder, men på en eller anden måde er det skønt at følge solen! - Så i mit univers er det i øjeblikket HØST - og det har det så været, siden de lyse nætter sluttede 8. august.

Mange af pigerne på gaden har korte og lange støvler på - og det har de sådan haft hele sommeren. Gad vide om det er et alderdomsfænomen, at man skal rende i sandaler længst muligt!

Morgenkaffen kunne stadig indtages i fuld sol i haven (OK - det var kl. 9) - og jeg har de sidste to morgener fået besøg af den allerfineste lille libel med næsten glasklare vinger. Den vil gerne sidde på min pegefinger og pudse sig. Jeg må have fotografiapparatet med i morgen.

Forleden morgen var pindsvineungen på morgentur - forældrene må have taget fejl af årstiden, for den var godt nok lille

1 kommentar:

  1. Nåååårh, hvor er den SØD!
    Sviiin, liiille svin! - Kom og få mælk!
    (Anders, Stine og Jeanette. Børnetime - ca. anno 1984).

    SvarSlet