lørdag den 25. september 2010

Torvekurven - man skal kende sin besøgelsestid!

Vi skulle en lille tur på torvet denne solskinsdag for at købe lidt kantareller, tomater og fennikel. Og ikke mere, for vi fik slet ikke brugt alle grønsager i sidste uge - og de bliver nu engang ikke bedre af at ligge i køleskabet.


Som man kan se, røg der en del mere i kurven! - Men kan SKAL også kende sin besøgelsestid!

 

Ananasæbler er et mine yndlingsæbler; de er svære at finde, så da de pludselig var der, måtte de selvfølgelig i kurven.  Husets herre ville gerne have blommer, og der var fristende store mørkeblå blommer hos Samsø-Niels - uimodståeligt! De danske vindruer har jeg kigget efter de sidste par uge - og idag var de så - og dem skal man også være ret heldig for at finde, så i kurven med dem!




 
Paradisæbler har jeg aldrig prøvet at bruge, men jeg var for et par dage siden faldet over en opskrift - så det var for fristende. Nu må jeg se, hvad det bliver til!

 Og så til grønsagerne:


Kantareller STOD på indkøbslisten. Disse er fra Læsø, hvor der har en gudsvelsignelse af kantareller, så når er derovre i kantareltiden er det "landevejskøb". Sidste uges danske artiskokker var sandt at sige en skuffelse, så de flotte franske var bare for fristende! Og ja, sæsonen for de helt friske hasselnødder, som smager helt anderledes end de tørrede, er kun kort, så de måtte også i kurven.

Tomater og fennikel kom også med hjem, så nu skal jeg vist have lavet en PLAN  






1 kommentar: