mandag den 7. februar 2011

Jeg klapper lige mig selv på skulderen!!!

Engang imellem er der meget langt mellem indlæggene på min blog.
Det er der flere grunde til; én af de væsentlige er, at jeg stadig - i min halvhøje alder - er studieaktiv.

Så den har stået på eksamenslæsning og eksamensdrikning de seneste måneder.

I november var der dels en spirituseksamen (smagning og teori),


dels skulle der afleveres en opgave om "Premiumisation" of white spirits. Det blev om Grey Goose.

Det er et par uger siden, jeg fik at vide, at spirituseksamen var bestået - og idag lå så det længe ventede brev med resultatet for opgaven: Pass! - Det er bare SÅ FEDT. Nu skal det være slut med flere eksaminer!

Og hvad er det så, jeg har gang i?
Har du lyst til at vide mere, er det nemmeste sådan set at læse om det hos den danske udbyder af kurserne Solera Wine & Spirit Instituts. Der kan man læse om, hvordan man kommer i gang med level 2 (Intermediate) og/eller 3(Advanced), der indtil videre er de 2 niveauer, man kan bliver undervist i i Danmark. (Det var lige lidt på reklamefronten, da Bichel Vine er særdeles involveret i kurserne!)

Level 2 og 3 er for længst overstået for mit vedkommende, så nu drejer det sig nu om Diploma Certificate. Det foregår hos Wine & Spirit Education Trust - WSET - i London og er normeret til at vare lige godt 2 år - og jeg mangler kun resultatet fra den sidste store smagning i Light Wines of the World, som jeg (for 2. gang!) var til eksamen i i begyndelsen af januar.

3 kommentarer:

  1. STORT STORT tillykke, mutti!
    Hvor er det bare mega sejt :-)
    Meeen, hvad er det jeg læser? Jeg troede da ikke, du skulle læse diploma?
    Knus

    SvarSlet
  2. Også et stort tillyke fra mig, du er bare så sej Jonna, det er helt vildt, jeg er stolt af dig, du kan bare det hele
    Kh Anne Grethe

    SvarSlet
  3. Kære Eva og Anne Grethe,
    Tusind tak for de pæne ord. Nu håber jeg bare, at min smageeksamen i januar gik godt - for så er der ikke flere eksaminer, der truer!
    kh
    Jonna

    SvarSlet