fredag den 25. februar 2011

Industriens velsignelser! - Når der skal surkål på tallerkenen....

Jeg tror faktisk at surkål kræver en vis tilvænning - en aquired taste (måske skal man være 60+?) - for det er ikke så nemt at spise som vaniljeis; Men en gang eller to om året får jeg lyst til den lidt syrlige kål - serveret med diverse pølser, hamburgryg (som pudsigt nok hedder Flensburger i Sverige og Kasseler i Nordtyskland) og røget flæsk. Så skal der selvfølgelig også dijonsennep og kommendrys til.

Oftest laver jeg mad fra grunden - men surkål hører til den slags, hvor jeg lige finder en lettere løsning! - Og i vores familie har industriens velsignelser en klang af veltilfreds dovenskab

 

Jeg er så heldig at arbejde et sted, hvor man kan købe den slags lækkeriet i fine færdige pakker - og ved blot en smule arbejde har man en herlig tallerken


når kålen er varmet, skal den drysses med lidt hel kommen - og det er også ret fint at varme den med lidt fløde.

Vinvalget: Tør Alsace / Tysk Riesling med din, lidt stram syre

1 kommentar:

  1. Guf, mutti!
    Der ser denondenlynemig godt ud ;-)
    Synes du virkelig sauer kraut er acquired taste? Så bizart synes jeg nu ikke det er. Det er jo ikke ligefrem rosenkål ;-)
    Stort knus fra din datter, der stadig krydser alt hvad krydses kan, for at du snart bestiller en billet!!!

    SvarSlet