tirsdag den 15. marts 2011

Morgensmadsbruchetta med avocado - mens vi venter på at græsset skal blive grønt!

Jeg kan kun gentage mig selv  - og en masse andre mennesker - i én uendelighed: 
SPIS GOD MORGENMAD!
Skal man være en "resourcestærk" person for at have overskud til at lave morgenmad???


Faldt over disse bruschetta på en bloggen: The Kitchn - og det bliver ikke meget nemmere. Der bliver en 5-6 bruschetta af en avocado. Jeg moste med lidt salt og citronsaft - og dryppede med lidt supergod olivenolie - men det behøver man absolut ikke. Brødet skal ristes, så det sprødt og knasende.

Lidt ufuldendte strøtanker: Jeg talte "ordentlig mad" med en kvinde forleden. I min naivitet - og madglæde - fatter jeg nok ikke helt, hvorfor folk ikke bare laver god mad, men hun betonede, at mange ikke er resourcestærke nok.
I min verden er det lidt trist, at mad ikke prioriteres højere - jf også Jamie Olivers udsendelser om skolemaden i USA, som kører over skærmen i øjeblikket.

Jeg drømmer om, at familiens A-mennesker /forældre har overskud til at vække  børnene med en skål frugt skåret i mundrette stykker, så de kunne blive kick-startet på en dejlig måde!

P.S. Billeder tager jo ikke sig selv - så her er ét fra en dejlig, forårskølig morgen i haven. Parka-coaten er stadig et must.



2 kommentarer:

  1. Uuuyyy, hvor ser det små hapsere bare lækre ud. Super start på dagen :-)
    Ved du hvad? Jeg tror faktisk måske også, jeg snart skal til at spise morgenmad på terrassen! (bliver i hvert fald fristet, når jeg ser dette).
    Kh. Eva

    SvarSlet
  2. Hej Eva,
    Ja, bruschetta er efter min mening genial finger-morgenmad. - Og det er simpelthen så dejligt at "få sol i låget" fra morgenstunden.
    Og så må jeg jo lige overveje det med kick-starteren næste gang vi ses :-)

    SvarSlet