onsdag den 29. februar 2012

London - Shoreditch - fint område nær Liverpool Street Station!

Da vi var i London i januar, boede vi lidt øst for Liverpool Street Station; dels skulle vi til ballet på Sadlers Wells, dels var der andre arrangementer i nabolaget. Desuden er jo et praktisk område, når man skal videre til Stansted.

Jeg tjekkede lidt på området omkring Shoreditch og fandt ud af, at der så rigtig spændende ud - og det var det!

Vi boede på Hoxton Hotel; egentligt er det ikke helt min favorit-type; - lidt for stort og lidt for pænt, men der var alligevel en særdeles rar atmosfære, så det kan godt anbefales.

Gode spisesteder, der kan anbefales:
I nærheden af Sadlers Wells (hyggeligt teater, hvor der ofte er spændende dans) ligger Exmouth Market med flere ret skønne restauranter, bl. Medcalf, hvor vi var meget heldige lige at få et bord tre kvarter inden balletten! - læren er at man skal booke!!


Welsh rarebit - når man har brug for et meget lille måltid


- - så er der også plads til en bread and butter pudding med chokolade! - Det skal prøves hjemme.

Vinoteca har jeg spist på både på Seymour Place - og denne gang i St. John Street 7 er absolut dejligt. God mad og fine glasvin.
Lige ved siden af vores hotel ligger The Princess of Shoreditch - skøn pub, der har en meget afslappet pub-restaurant på gadeniveau og en lidt finere restaurant på 1. sal  (vi prøvede kun pub'en - og det var HELT fint)
- en ekstra gevinst vat, at jeg fik et glas af den længe eftertragtede engelske boblevin Nyetimber (den kostede mig 30£ engang jeg havde glemt, at jeg ikke kunne have den med i håndbagagen :-(

Morgentur efter morgenbrød i Shoreditch



 (morgenmaden på Hoxton består af banan, yoghurt og appelsinjuice! - men der kan laves kaffe og the på værelset). Kan man lide street art/graffiti, var der meget at se på, så det blev en længere morgentur!


Og selvfølgelig var der 1000 andre ting!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar