lørdag den 14. august 2010

Tomater i Hovedrollen - Danske Frilands .. forstås!

Denne uge er et rigtig godt eksempel på, hvor langt der kan være mellem planer og resultater.

Tomaterne er virkelig HELT på toppen, så jeg havde glædet mig til både Gazpacho og Insalata Caprese!
Det blev det af forskellige grunde ikke til - men jeg havde heldigvis fået købt skønne tomater - og det var i virkeligheden det vigtigste!

Efter ferieturen til Tyrkiet er det oplagt at spise tyrkisk morgen: Tomat, agurk, tyrkiske oliven - og så rister jeg lidt godt brød og smuldrer feta på. - Med de lune morgener, der har været har det givet en god start på dagen!

I travlheden kan det HELT enkle være dejligt. Når råvarerne er helt i top behøver jeg ikke meget for at "uhhhm'e"

Tomater - god olivenolie (det er delvfølgelig individuelt, hvilken type, man foretrækker - men man skal unde sig selv at finde en YNDLINGSOLIE) - lidt god salt og godt brød. - Hvad kan man så ønske mere? - Jo, selvfølgelig et glas, frisk og køligt hvidvin (konkrete forslag under rå tomater og vin)

Ægge-Tomatmadder bliver heller ikke meget bedre! Æggemadder fortjener et bedre ry end de vist ofte har. Groft rugbrød (eller hvis vi ikke behøver at være så sunde: godt franskbrød) med æggeskiver og tomat - måske lidt god mayonnaise og klippet purløg; - det er også nem sommer!


Tomatsæsonen varer heldigvis temmelig lang tid, så jeg lægger igen planer!

P.S. Jeg ved godt, at jeg skriver "GOD" mange gange, men hvis det virkelig skal være en nydelse at spise, tomater, olivenlolie, salt og brød, ER det altså ikke ligegyldigt, hvad man vælger!

1 kommentar:

  1. Det ser VILDT lækkert ud - faktisk ret meget bedre end det vi normalt indtager her i Tyrkiet - i hvert fald på hverdagsmorgener! Måske man skulle gøre lidt mere ud af sit morgenmåltid...

    SvarSlet