onsdag den 25. august 2010

Blommer i Massevis!

Der er så meget kvinder ikke forstår - og jeg hører til dem, der ikke fatter, at det kan lade sig gøre at sælge  importerede blommer i Danmark! - Når vi nu har de mest fantastiske blommer i sæsonen.

I sidste uge var der Opal- og Sveskeblommer på torvet.

Jeg har tit en masse planer om snedige tilberedninger, men det går ikke altid som planlagt. Jeg grovspiser dem i stedet helt naturel.

Dog blev der lavet blommemarmelade, som har en dejlig lidt skarp smag. - Jeg bruger Camilla Plums metode med meget kortvarig kogning ved meget høj varme. Det tager kun 8 - 10 minutter.


... og blommemarmelade er dejlig morgenmad


I dag var der Czar blommer på torvet. Det er første gang, jeg har bemærket dem. De har en flot dyb blåviolet blommefarve - og i morgen vil jeg bage en kage. Det er i alle tilfælde planen! - Der er købt ind.

1 kommentar:

  1. ma che buona questa marmellata.molto invitante ancheio sono nella fase delle marmellate!

    SvarSlet