lørdag den 14. august 2010

Morgendessert!

min veninde karen synes, det er morsomt, at vi spiser MORGENKAGER i Jylland. Det gør man ikke på Sjælland.

Det undrer mig selvfølgelig, for hvordan kan man så vide, at Molbosnegle og den slags spises til morgenmaden subsidiært formiddagskaffen???

Jeg holder meget af morgenkager! - Og når man kan spise morgenkager, kan vel også spise morgendesserter!


Måske skal retten bare have et andet navn for at føles lidt mindre syndig!

Arme Riddere med råsyltede hindbær og en lidt fed yoghurt! - Syndigt, men egentlig tror jeg ikke, der er flere kalorier i "syndefaldet" end i en morgenkage.
På positivsiden er også, at det er lidt en "left-over" ting. Brødet skal helst være lidt tørt! - så i vore Stop-madspilds tider vægter det!

Jeg dur ikke til syltning og henkogning for tiden, så RÅSYLTEDE frugter er simpelthen sagen!

4 kommentarer:

  1. Hi! Breakfast is the most important meal for me, I love eat bread with fruit!

    SvarSlet
  2. jonna, tanta fortuna per il tuo blog ;)

    SvarSlet
  3. Mmmhmmm, jeg synes morgendessert lyder super duber lækkert!! ;-)

    SvarSlet
  4. lovely dessert for a good breakfast.j love it.

    SvarSlet