torsdag den 19. august 2010

Gazpacho - The-easy-lazy-way

Ingen sommer uden gazpacho! - Og med min nyvundne belæring om vin med frisk syre til rå tomater var valget nemt: et glas tør, kølig Cava.

Ingredienser (pr. person): et par tomater (skåret i stykker og kerner klemt ud så nogenlunde), et stykke agurk (dem skraber jeg også kernerne ud af), grøn peber, lidt tørt brød (evt. opblødt i lidt vand), hvidløg, olivenolie, (et par spsk - smagssag - jeg hælder med lidt rund hånd), vand (ikke for meget), salt og peber. - Og så smager jeg forresten til med sherryeddike, som jeg synes er en fabelagtig blød og lækker eddike - men man kan jo også bare bruge citronsaft.

Alt køres i foodprocessor, så suppen stadig er lidt grov; juster med vand, så konsistensen passer. Må gerne/skal helst trække 20 - 30 min i køleskab (evt. fryser), så den serveres herligt kold.








Vinvalget: Tør, kølig Cava


Ingen kommentarer:

Send en kommentar