onsdag den 28. april 2010

Skvalderkål - If you can't beat them - eat them!

Haute Cuisine eller helt almindelig mad The-easy-laizy-way - ja, så er ukrudtet altså værd at putte i madkurven!

Noma er jo netop i London udnævnt til verdens bedste restaurant ifølge Restaurant Magazine's liste! - Flot og tillykke med det! Jeg hørte René Redzepi tale om skalderkål og gulerødder ...


Jeg kan absolut kun være enig i, at det er herligt - specielt lige nu - at suse ud i haven eller naturen og hente krudt og ukrudt ind i madlavingen. Længe har jeg ventet på det, men nu er det grønne her pludseligt i mængder! - Bedst er de fine unge skud.
Vi har reelt meget mere skvalderkål i haven end vi kan spise! - Og ja, overskriften har jeg et eller andet sted fra - men jeg blev ramt af den!

Jeg plejer at lave skvalderspaghetti og da al bladgrønt bliver til meget lidt, når det varmes, så der skal plukkes en del.
Lidt løg og måske lidt hvidløg (eller ramsløg, hvis de er available) gyldnes i olivenolie, skvalderkål småsteger med til de falder sammen, krydr bare med salt og peber. Jeg kan godt lide et drys ristede pinjekerner ovenpå. Fint til en god pasta. Måske skal der rives lidt parmesan over - og måske en extra stråle olie.

Jeg må have fat i noget italiensk hvidvin - eller nøjes med ueksotisk sauvignon blanc eller min hvide Côtes Catalanes fra Mas Cremat til 55 kr.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar